About Me

My photo
Kajang, Selangor
i'm awesome.

Wednesday 30 March 2011

luahan hati

ye aku tahu, aku tak sehebat kau, aku tak se-hot kau. aku ni tak sepandai kau.ye aku ni budak jalanan je.aku just macam budak yang takde standard.bukan macam kau. aku hidup susah. aku tak mewah. dan aku ada minat aku sendiri seperti orang lain,dan kau jgn judge orang sesuka hati kalau kau tak tahu apa yang ada dalam hati aku.aku dah cukup berubah selama ni. bukan semata-mata aku berubah untuk kau, tapi aku nak baiki diri aku.dan tentu skali fokus kepada kau sebab aku sayang kau sgtsgt.tapi aku cakap pape pun tak guna.kau mana nak lagi kat budak jalanan ni. takde standard, tak high class. heh. kau ingat aku jadi gig-goers tu sampai mati ke?one day surely i'll stop.dan musik bukanlah satu masalah yang besar pun, semua orang dengar musik kan?sama jugak dengan kau.mungkin bagi sesetengah orang macam aku, musik merupakan prioriti.tapi kau kena ingat, aku pun ada jugak cita-cita lain, bukan dengan musik sahaja sampai aku mati. aku dah seimbangkan kehidupan aku, musik, cinta, belajar, dan aku nak kejar impian aku.mungkin kau tak tahu apa impian aku, sbb tu kau judge aku macam tu. kau ingat aku pentingkan musik dari kau kan?kau salah sama sekali.kalau kau dah rasa macam tu, takpelah. aku harap kau bahagia dengan life kau sekarang. mungkin kau dah tak perlukan cinta aku. dan mungkin kau anggap aku cintakan musik lebih daripada aku cinta kau.ternyata kau silap. aku cintakan kau lebih dari yang kau rasa. daripada musik juga lah aku luahkan perasaan cinta aku kat kau.dan mungkin kau tak sedar, aku banyak korbankan hidup aku untuk kau. percaya lah, satu hari nanti kau akan menyesal. aku bukan menyumpah kau, aku berbicara sebegini ada sebabnya. kau salah tafsir hati aku. perasaan cinta aku ni boleh bawa kepada keluarga, kau pun tahu kan apa cita-cita aku untuk kita berdua?aku dah rancang semuanya. tapi sekarang mungkin tinggal kenangan. aku masih berharap, aku tak tahu sampai bila. mungkin sampai aku mati. aku dah berjanji kat kau, aku akan sayang kau sampai bila-bila.dan aku akan tepati janji tu. aku tak bermaksud nak luka kan hati kau. aku tahu kau dah banyak menangis untuk aku. aku hargai sangat2. aku pun begitu. dan aku nak kau tahu, aku tak pernah menyesal keluarkan tangisan air mata untuk kau, kerana aku ikhlas sayang kau selama ini. dan tak pernah terdetik dalam hati aku ini, menyesal menangis kerana kau. kau tak tahu apa sebenarnya yang ada dalam hati aku sekarang ni. perasaan rindu, sayang, macam2 lagi. aku perasan kau dah berubah. aku tahu. kau banyak berubah ke arah kebaikan.aku gembira sangat tengok kau berubah. dan sudah pasti aku bersyukur dapat memiliki kau dulu. tapi kalau ditakdirkan aku tak berubah dan aku pergi dulu, aku mintak maaf. aku sudah pun berubah ke arah kebaikan, tapi aku tahu tak cukup. dan doakan aku. kau cari lah pengganti aku. aku rasa melalui percakapan kau, aku tahu apa kau maksudkan. aku ni tak layak langsung nak dapat cinta kau. aku betul2 malu. kau berlawanan dengan aku. macam yang aku cakap tadi. aku tak ada standard langsung. tapi kau jgn menyesal satu hari nanti. aku harap kau tak menyesal. dan aku masih tunggu kau sampai bila-bila. aku percaya dengan cinta yang aku dah bagi kat kau, dan aku ikhlas. aku ada cita2 aku sendiri dan aku tidak fokuskan kepada musik. ingat tu.mungkin kau dah salah tafsir hati kecil aku. dan kalau kau rasa aku boleh teruskan kehidupan aku tanpa kau, ternyata kau silap. maafkan aku jika aku terkasar bahasa, aku ini hanyalah makhluk Allah yang lemah, sering melakukan kesilapan. aku tetap tunggu kau. sekian

No comments:

Post a Comment