About Me

My photo
Kajang, Selangor
i'm awesome.

Wednesday 30 March 2011

review.

this is Massacre Conspiracy.
haha.okay skarang ni banyak laa besepah kat luar tu band2 baru kan, apa aku nak merepek ni. haa jap, for all the gig-goers, for sure lah kan korang kenal band ni:) yeah Massacre Conspiracy. atau lebih dikenali sebagai MC16. i give some review for all of you, and review ni aku amek kat wikipedia. so baca lah sendiri:)


Dari Permulaan ke The Prophecies 2008-2009

MC16 banyak dikenali untuk muzik bersemangat dan prestasi hidup yang menarik. Setelah beberapa bulan bekerja keras, MC16 telah menghasilkan single pertama "Start Looking Towards the Sky dan mereka mengambil setiap kesempatan untuk mempromosikan single mereka setiap kali membuat persembahan dalam semua acara yang mereka sertai. Pada akhir 2008, Ax (Ballad For Layla) menawarkan diri untuk bergabung dengan band, mengisi muzik MC16 dengan keyboard dan synthesizer yang mantap. Bermula dari saat itu MC16 telah memutuskan untuk menukar genre muzik mereka kepada metalcore melodi. Kemudian dua ahli pengasas Ali dan Ashy menyatakan hasrat untuk berhenti kerana masalah komitmen pada awal 2009.
MC16 memutuskan untuk memuat One Jet dari Ballad For Layla untuk mengisi Pemain bass setelah beliau bersetuju untuk menyertai band ini. Godoy, kemudian selepas itu bergabung dengan band sebagai gitaris. Dengan mereka saat ini solid line-up, MC16 bermula menumpukan pada menghasilkan bahan lebih. MC16 merilis demo mereka berjudul The Prophecies. The Prophecies mendapat banyak masukkan positif dan tidak lupa beberapa kritik dari para profesional. The Prophecies juga mengakibatkan band untuk paparan lebih banyak dalam industri muzik terutama di adegan bawah tanah.
Pada akhir tahun 2009, MC16 telah memutuskan untuk menyertai dalam ROTTW Soundstage. ROTTW Soundstage adalah di mana semua band di seluruh negeri berkumpul dan berjuang untuk merebut sabuk juara dan juga sebuah platform untuk MC16 untuk melangkah lebih jauh dalam perjalanan. MC16 berjaya dan diumumkan sebagai pemenang juara ROTTW Soundstage dan yang menunjukkan MC16 telah memasuki tahap berikutnya. Melalui itu, MC16 mulai lebih serius untuk mempersiapkan untuk cabaran seterusnya.

Bloodless dan EP Baru 2010-Sekarang

MC16 telah lancarkan satu lagu dan menggabungkan kompilasi EP iaitu Dice With Death yang telah dikeluarkan pada Mac 2010 yang lalu. Dalam EP ini mengandungi 4 lagu yang dipetik daripada Demo terdahulunya, The Prophecies dan lagu Single baru Bloodless. MC16 memang sibuk dengan kehadiran konsert-konsert yang lain untuk membuat promosi Single daripada kompilasi EP Dice With Death. MC16 telah mulakan sebuah tour yang akan menghadirkan konsert-konsert sekeliling di Malaysia. Ada sedikit masalah terhadap MC16 ini One Jet sibuk dengan kumpulan Ballad For Layla dalam perancangan untuk membangkitkan semula band asalnya dan juga terhadap ahli2 lain yang masih belajar. Kini, MC16 sedang membuat album baru yang akan bakal keluar. Kemungkinan ia akan keluar pada 2011.
Pada 10 Disember, 'high screamer' Mio terpaksa keluar dari kumpulan MC16 kerana dia ingin menumpukan dan melanjutkan pelajarannya sepenuh masa. MC16 terpaksa menerima kenyataan ini untuk meneruskan perjuangan mereka. 
Massacre Conspiracy telah lancarkan single baru "Obey" sebelum melancarkan album baru mereka.

No comments:

Post a Comment